HTML

Nem szomorú, nem vidám nagyon

2008.03.22. 07:31 :: mory


Egyre közelebb

Valamikor. Jöttél. Velem, délután, valahol. S én veled. Felf
űzögetem most a perceket,
mikor elb
űvöltél, elbűvöltelek: Neked.
Mondtam valamit, hallgattalak. Felém fordultak, kacsintottak a falak –
s engem: minden hallgatott.
A fák között… egy kis sugár bólogatott. Valaki átölelt. Valaki ringatott.
És a szürkület. Lassan el
őmerészkedett. Valami akkor ott úgy reszketett.
Körülöttünk talán voltak emberek, s mégis: csak te rejt
őztél, én meg veled.
Nekem? Neked?
Emlékszel? Így volt.
Egyre, egyre közelebb.

Annyi minden van.
Hogy mondjam el, kicsit rejtve, Neked mégis nyíltan –
ami én vagyok, s ami a múltam? Beszélek, némán, kissé feldúltan – attól, hogy itt vagy. Szertehullott, kábult álmaim szedegetem merészen. És nem tudom…
De engedem neked, hogy rakosgasd, mint
őszi határra, ha varjúcsapat települ –
s közé a rejtjeleket. Megértelek.
Csak éppen azt felejtem el: Benned a pillanat felel, ha kérdezek. S egyszer majd nem talállak Téged sem – megint egy Véletlen – vélhetem.
És ha majd így lesz – mert más nem lehet –, akkor (most)
elhiszem.


Búcsú

Ma éjjel elfogyott a Hold,
egészen.
Mi volt, s dalolt: magával vitte
Őt a Hold –
egy részem.
S merészen: mégse fájlalom,
dalom tovább csak dúdolom,
egy
őszi, téli hajnalon.
Így búcsúzom.

Ha néha még tekinteted megláthatom,
tán ellopom, kicsit, nagyon.
De akkor észre nem veszed,
és fájni sem fog már Neked –
mert rég, már rég nem is hiszed,
hogy egyszer megszerettelek –
nagyon.

Így szól dalom. Így, holdtalan.
Mikor: mi volt, ölelt, dalolt –
magával vitte
Őt a Hold, egészen.
Csak  dúdolom tovább dalom:
nem szomorú, nem vidám nagyon.
Egy
őszi, téli hajnalon…
Így búcsúzom.


Csak hangtalan

Most már ne is mondj igent, kérlek, még ha én kérnélek, sem. Mert: ha akarom, elhiszem, ha akarom, nem.
Annyira mélyen rejt
őztél bennem, akkor… vagy bukkantál elő? Kavargott, folyt körülöttünk a mozdulatlan idő. Valahol éppen harangoztak. Igen, azt hiszem, tényleg az volt a nagy nap, mikor ott a fák között susogott némán, és sugárnak öltözött a pillanat.
Nem kellett volna. Csak kés
őbb döbbentem rá: nem kellett volna, hogy magaddal vigyél vissza, a pirosba – vagy hogy én veled menjek. Esetleg együtt, valahová, egyszer…
De akkor nem is sejthettem. S mint maró vegyszer, fröccsentek rám kés
őbb a szavak.
Hova lett akkora már az a fényl
ő pillanat? Miért nem vallod be az igazat magadnak?
Nekem ne mondd el – én tudom. Ha arra megyek ma is, azon az úton, még mindig ugyanazt a dalt dúdolom.
Pedig minden megváltozott. Az id
ő: fergeteg, csak messzeséget hozott, s mindent szertesodort, mint magányos, nyári vihar, az országúton a port. Bár tudom még, látod, a dalt – de csak hangtalan. És zajos papírra hullik összetört, nyugtalan szavam. Ne mondd, én is tudom: valaminek, ami nem is volt… Valaminek onnantól kezdve vége van.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://emko-mask.blog.hu/api/trackback/id/tr37391872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása